Život jako učebnice

Dana Havlenová

Rozladěná květinářka aneb Infinitiv

Psát o tom, že naše mluva o nás prozrazuje leccos, by bylo nošením dříví do lesa, byť momentálně prožraného kůrovcem. A nejde jen o arogantní pseudoodborné žvásty. Naše společná mateřština, to nutné zlo, které s námi kráčí od narození, nás zahaluje jako triko, leč triko proklatě průsvitné.

12.8.2011 v 21:02 | Karma článku: 12.94 | Přečteno: 1600 | Diskuse

Dana Havlenová

Děsivá tragédie, zbloudilá duše, trochu písku a naděje

Všimli jste si, že vždycky, když už hněv a vztek a nenávist otravují vzduch tak, že se to nedá ani dýchat, něco se stane? A bývá to jako zásah bleskem, děsivé a nepochopitelné.

30.7.2011 v 13:26 | Karma článku: 8.00 | Přečteno: 1408 |

Dana Havlenová

Jak úspěšně nasazovat psí hlavu? Prasečí nohou

Od jisté doby podléhám poněkud paranoidní představě, že se mnou osud hraje falešnou hru. Obor, jemuž jsem v dobré víře zasvětila svoje studia, aktuálně ztrácí smysl. Ujišťuju se o tom, kdykoli otevřu televizi nebo (a to už dnes hodně zřídka) noviny.

12.7.2011 v 10:39 | Karma článku: 15.88 | Přečteno: 1649 | Diskuse

Dana Havlenová

... a tady tento pytlíček!

Soumrak padl a můj muž na mne z hlubin své pracovny na otázku, co kutí, tak nějak zasmušile broukl - ále, nic moc. A snad aby dovysvětlil poněkud ochraptělou odpověď, dodal: "Umřel Dienstbier."

8.1.2011 v 22:11 | Karma článku: 43.76 | Přečteno: 7571 | Diskuse

Dana Havlenová

Radostně komplikované devatenácté výročí

Svíčičky, věnečky, vlajčičky, pomníčky. Tak na to nás užije. Téhle radostné celonárodně mile měšťácké slasti se nevyhnul ani 17. listopad.

18.11.2008 v 16:03 | Karma článku: 11.76 | Přečteno: 1075 | Diskuse

Dana Havlenová

Steigerwaldova pravda a moje jistota

Jsem absolutní pacifista. Je až úsměvné, kolik hněvu a agresivity tohle mé „přiznání“ vzbuzuje. Vojenské přehlídky považuju za totálně a naprosto zbytečné plýtvání penězi daňových poplatníků.

30.10.2008 v 22:47 | Karma článku: 19.69 | Přečteno: 1516 | Diskuse

Dana Havlenová

Kauza Kundera aneb Čím je vinen viník

Necelý týden po vypuknutí kauzy tak zvané Kunderovy viny jako by nebylo co dodat. Koho dnes ještě zajímá džin, kterého vypustili z páchnoucí láhve historici s Ústavu pro studium totalitních režimů. Ta divná věc jako by už pomalu vysmrádla a ztratila se. Ale ztratila se?

17.10.2008 v 23:02 | Karma článku: 32.81 | Přečteno: 3439 | Diskuse

Dana Havlenová

Já a Rade aneb Co na mne taky vypadlo ze šuplíku

Chcete mít blog, tak dodejte fotku, zní jeden z prvních požadavků, jimiž vás správce blogu obšťastní. Proč? Co je komu do toho, kolik mi narostlo brad a přibylo vrásek? Blog je blog, a tak se vydám na výzvědnou pouť po svých zásuvkách. Chtějí prostě něco, co mne charakterizuje. Jenže co to je, přesněji řečeno – jaká moje fotka to je?

6.8.2008 v 10:26 | Karma článku: 10.35 | Přečteno: 866 | Diskuse
Počet článků 66 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1667
Tko sam, što sam... Snad jen snílek, toužící po troše mlhy.