Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

akki

6. 6. 2012 12:52
Zlatá slova!

Dva studenti pojali téma "rozbor básně Fr. Hrubína" svérázně: Jeden psal o pohanských obřadech, druhý o dojmech, které v něm báseň vyvolává. Protože měli báječnou kantorku, obdrželi jedničku. Dnes u Cermatu by propadli. Není nad lidský prvek v čemkoliv. Přidávám se k výroku, že nuda a šeď mě nebere. Karma jako hrom!!R^R^R^

0 0
možnosti

strnadz1

6. 6. 2012 6:17
hrubá chyba

Tak odchýlení se od zadaného útvaru nebo nesplnění jeho základních charakteristik je u slohovky jedna z nejzávažnějších chyb a vždy se to hodnotilo takto. Je to něco, jako kdyby student při ústní místo o romantismu 19. století perfektně rozebral avantgardu období meziválečného. Znalosti má, odpovídal perfektně, ale na jinou otázku, takže oprávněně od maturity vyletí. Mluvím z vlastní zkušenosti. Maturoval jsem na přelomu 80. a 90. let a ačkoli jsem z češtiny měl vždy za 1, ze slohu jsem tenkrát dostal 3-. Bylo to právě za nedodržení zadaného útvaru. Tehdy jsem to cítil jako křivdu, byl jsem přesvědčený, že jsem napsal dobrý sloh, ale s odstupem času se na to dívám jinak a dávám naší učitelce za pravdu. Musel jsem sakra máknout, abych měl ústní za 1 a vytáhl výslednou známku alespoň na 2. Nikdy předtím ani potom jsem se tak neučil, ale rozhodně mi to neuškodilo.

0 0
možnosti

amenhotep16

6. 6. 2012 6:29
Re: hrubá chyba

Jakub Arbes, když napsal Newtonův mozek a další se nevešep do uznávaného pojmu "román."  A tak vymyslel romaneto a nikdo ho z literatury nevyhnal.

0 0
možnosti

amenhotep16

6. 6. 2012 6:12
Zaujalo mě slovo "kreativita".

Je to mantra, modlící mlýnek budhistů, nebo uzdravulící všelék? Na Wikipedii jsem se dočetl, že to neznamená nic jiného, než tvořivost. A  „Tvořivost je generování nových, neobvyklých, ale přijatelných, užitečných myšlenek, řešení, nápadů.“ A co s tím? Jestliže šička ušije podprsenku se třemi košíčky, je to kreativita, nebo poukázka k Chocholouškovi? Ale jestliže něco takového spáchám jako umělecký čin a dám to na výstavu, je to sice stejná blbost, ale je kreativní. A teď ke kreativitě v literární tvorbě. Učení vědátoři vynalezli kategorie tvorby; úvaha, fejeton, povídka, román atd. Co se do některé kategorie nevejde, nutno odsoudit, od čeho bychom měli vyškolené hodnotilele, za co by brali svých 30 stříbrných. Co má dělat adolescent o vstup do světa dospělých se snažící? Když se bude otrocky držet těchto kategorií, uspěje, ale kreativní nebude. Když spáchá třeba i čtivé dílko, keré bude jak ůvahou, tak fejetonem či povídkou, bude kretivní, ale nestane se dospělým. Dědku raď!

0 0
možnosti

kuča

6. 6. 2012 2:29
Víte, paní autorko,.........

:-)......že jste celou situaci popsala tak dokonale, že to už lépe nejde? Shodou okolností jsem dnes poslouchal komentář Lídy Rakušanové k tomuto problému, hodnotí to úplně stejně. Zelený vysmátý, peníze se hrnou a studenti skáčou z oken. Proti rozhodnutí nějakého anonymního hodnotitele není odvolání. Práci, kterou student vypracoval prý už nemůže nikdy vidět. Nemůže se tedy odvolat, protože to už nikdo nezávislý další nemůže posoudit. Deset lidí, deset názorů. Co devíti vyhovuje, nelíbí se tomu desátému, který hodnotí a v tom případě má student smůlu! R^R^R^

1 0
možnosti

jiku

6. 6. 2012 6:52
Re: Víte, paní autorko,.........

moc to dramatizujete, odvolat se samozřejmě lze, někam na krajský úřad

0 0
možnosti

gaisaka

6. 6. 2012 1:54
...

Existuje něco jako pozitivní argumentace ad hominem? Tím bych to zde zaplnil, kdyby to nebylo nevhodné,)

Krásné texty odhalují krásného ducha.

0 0
možnosti
  • Počet článků 66
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1667x
Tko sam, što sam... Snad jen snílek, toužící po troše mlhy.